Helt slut!

Hej på er! Just nu ligger jag soffan, lite halv död sådär. Ska strax hoppa in i duschen!

Idag praoade jag ju hos Jossan, det var jätte roligt! Först fick jag göra iordning Tvåan åt Jossan då hon skulle rida henne. Jag borstade och fixade väl i drygt en halvtimme. Och sedan så fick jag en ny häst som jag skulle fixa iordning som hon skulle rida efter Tvåan. Det var en stor mörkbrun valack med tläs och 4 vita strumpor. Kommer inte riktigt ihåg vad den hette, hehe. Super mysig häst iallafall! Sedan kommer Jossan med Tvåan och vi byter häst. Jag duschar av Tvåan och torkar henne och fixar och ställer in henne i boxen och sedan börjar jag göra iordning Colby i drygt 30-40 minuter. När jag är klar med han går jag ut med han till ridhuset och lämnar över han till Jossan och tar den stora mörkbruna valacken och sedan duschar jag av han också och pysslade lite. Sedan gick jag till andra stallet och borstade ridskolehästen Reggea.

Sen var det lunch time! Åt köttbullar och makaroner.

Sedan var det bara att ner och sadla och göra iordning Reggea för ridning. Efter det gick jag över till privatstallet och gjorde iordning en unghäst som heter Design. Jag borstade henne rätt länge och sedan bytte jag och Jossan häst så jag gick in med Reggea till vanliga stallet och duschade han också. Sedan skyndade jag mig till lilla ridhuset och kollade när Jossan först longerade Design och sedan kom Linda och hjälpte Jossan. Jossan hängde först lite på henne och efter en stund satt hon på henne. Och så red hon en liten stund. Det var roligt att se lite under inridning av en häst! Efter det så borstade jag av Design i 30 minuter kanske och sedan slutade jag för dagen!

puuh, det har vart en riktigt rolig dag faktiskt!


Jossan och Tvåan!

xoxo emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0