Härlig praodag!

Hejhej! Nu sitter jag hemma hos pappa och bilderna från i lördags, igår och idag håller på att laddas in på datorn. Så sen kommer det väl massor av bilder!

Iallafall, idag praoade jag ju. Jossan hämtade mig kl. 9 i centrum och sedan åkte vi till stallet. Först så började jag borsta Jossans häst, Colby. Sedan red Jossan han och medan hon red så smorde jag träns och hjälpte till stt packa upp Kristians packning efter en tävling i Österrike. Mycket hästtäcken vart det! Sedan när Jossan kom in igen så svampade jag av Colby och gjorde honom ren. Jossan kom med Tvåan och hon gjorde iordning henne. Jag fick då frissera Colby. Jag klippte kronranden, hovskägget och svansen. Efter det så smörjde jag träns, igen, haha!

Efter det åt vi lunch och det satt mycket bra i min mage! Sedan var det bara ner till stallet igen. Eller ner till ridhuset rättaresagt. Jag kollade på när Jossan red Design och det gick jätte bra! Hon fick en stjärna, nästan iallafall.

Jag gjorde iordning Reggea och sedan satte jag på honom tömkörningsgjord och ledde han en stund i ridhuset. Sedan kom Jossan och tömkörde honom. Han vart super fin!

Sen hade Jossan en privat lektion som jag kollade på. Tjejen som red var jätte duktig och hade en super fin häst! Lärde mig något nytt vilket är kul!

Sen hade Jossans andra häst Rocky kommit till Ågesta från hennes andra stall och så red hon i drygt en timme för Kristian. Jätte fin häst det där! Sedan skrittade Jossan ut och jag och Jossans mamma följde med. Rocky vart lite rädd för några saker som kossorna, men han var så söt för när jag eller jossans mamma gick före så följde han efter för då var det inte läskigt längre!

Jossan skjutsade hem mig sen för hon hade slutat. Vi båda var rätt trötta så när jag skulle gå ur bilen så slår jag i huvudet i taket, knät i bilen och armbågen i dörren (smidig tjej) och då fick vi oss ett gott skratt..


Jossan på Design och Linda som leder

xoxo emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0