Oj, presentation kanske?

Såg att Sofi hade presenterat sig, så jag borde kanske också ta och göra det!

Jag heter iallafall Emma och jag är 16 år, alltså född 1995. Jag går i Kunskapsskolan i Enskede

Jag rider på Ågesta ridskola och har gjort det i ungefär 7 år eller något sånt. Jag har skött ett litet gotlandsruss där i 4 år lite drygt som heter Dorell som jag har hoppat av nu som skötare pga. att jag inte har tid. Jag rider i kategori p5 och jag är en dressyrtant i högsta grad! Mina två favorit ponnyer på ridskolan är

Cindy, ett 6 årigt sto som är mörkbrun. Underbar dressyr ponny, men som tyvär kan flippa ur på dressyr banan. Annars helt underbar i både box och ridning.



Joe, en valack som är hel mysig att rida. Lite liten, men en stark ponny! Min favorit i hoppningen och jag tyckar att han är undebar i dressyren. Härlig personlighet har den lille också!



Sedan har jag en medryttarponny som heter Flippan
som står i västerhaninge. Har vart medryttare på henne i över ett halv år. Flippan är ett mörkbrunt sto, född 1996. har tävlat högt inom dressyr med sin ägare och är duktig på att hoppa. Flippan har en stor personlighet och låter inte vem som helst sitta på henne. Hon är en bestämd madam. När det kommer till ridningen är hon en arbetsvillig häst och hon är alltid lika positiv till all ridning. Hon är full av energi och ute i skogen kan man knappt få stopp på henne efter en galopp. Jag rider Flippan 1 gång i veckan eller mer.



Här i bloggen kommer jag skriva mest om hästar eftersom att jag har mest att skriva om där, men kommer också att skriva mycket om min vardag!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0